Címlapra
 
 
Ha további információt szeretne a rendszer működéséről, kérjük adja meg adatait és elküldjük Önnek tájékoztatónkat!
 
  
 

BMB Focus: márkakommunikációs kutatás és tervezés

BMB Focus

Célunk a márkaépítés. Eszközünk a kvalitatív piackutatás és a stratégiai tervezés.

A márkaépítés triviális, ezért gyakran figyelmen kívül hagyott kérdése, hogy voltaképp mi építi a márkát. Mitől válik egy termék, egy személy, egy esemény márkává, és hogyan erősíthető ez az attribútum?

A hagyományos definíció szerint a márka termék és hozzáadott érték, ahol az utóbbi valamilyen pozitív érzelmi viszonyt jelöl. Ez a képlet az elmúlt évtized tapasztalatainak tükrében némi pontosításra szorul.

Beckham nyilvánvalóan márka. A nevével árult parfüm, széldzseki vagy csavarkulcs egyaránt sikeres volna, ami arra utal, hogy a termék funkcionális minőségén túl nem járul hozzá a márka sikeréhez. A hozzáadott érték tartalma radikálisan megváltozott: az érzelmi kötődés alapja, a valódi, disztinktív márkaérték már nem a termékjellemzőből, hanem a márkához fűződő aspiratív attitűdből fakad.

A médiatechnológiai változások a márkák életében drámai fordulatot hoztak. A hagyományos márka-fogyasztó kommunikáció a márkakép alakításában háttérbe szorult a fogyasztó-fogyasztó kommunikációval szemben. A vállalati marketing kontrollja csökkent a márka evolúciója felett: ma már jobbára csak impulzusokat adhat, melyek többé-kevésbé szabályozható módon a szándékolt fogyasztói kommunikációt indítják el.

A márka aspiratív attitűdje által, fogyasztói interakciók, azaz jellemzően személyes kommunikáció útján épül. Minden megnyilvánulása önmagában is kommunikáció: formaterve, ára, gyártója, fogyasztói és forgalmazói mind elárulnak róla valamit. Egy márkának lehetetlen nem kommunikálnia.

Minden, amiért pénzt adnak, márkázható. Minden, amit egy márka tesz, kommunikáció. Közvetve vagy közvetlenül, szándékosan vagy akaratlanul, minden marketingtevékenység, még a promóció is márkakommunikáció.

Ügyfeleinket az eredményes márkakommunikációban kvalitatív kutatásokkal és stratégiai ajánlásokkal segítjük.

Tovább a vállalat hivatalos honlapjára » www.bmb.hu

  
 

oldaltérkép         pixer        hírek         hogyan csatlakozhat?         tagok          kapcsolat

TOP